• Check patient eligibility and complete patient insurance benefit verification.
  • Able to understand the cost estimators and patient responsibilities.
  • Obtain and verify insurance authorizations for procedures.
  • Able to get the PCP office's approvals.
  • Review patient medical records and documentation to ensure the accuracy of the authorizations.
  • Track and document authorization statuses, ensuring timely follow-up and resolution of any issues or denials.
  • Keep comprehensive tract of the patients on daily, weekly and monthly basis.
  • Stay updated on insurance regulations and guidelines.
  • Maintaining detailed records of preauthorization requests, approvals, denials, and appeals.
  • Able to communicate with front office related to queries, pending cases and rescheduling.

Required Competencies:

  • Strong written and verbal communication skills.
  • Proficiency in Microsoft Office Suite.
  • Professional Attitude and appearance.
  • Excellent Organizational skills.

نوکری کی تفصیلات

شعبہِ افعال:
کل عہدے:
10 آسامیاں
نوکری کی شفٹ:
تیسرا پہر (رات)
نوکری کی قسم:
نوکری کا مقام:
جنس:
کوئی ترجیح نہیں
کم از کم تعلیم:
بیچلرز
کیریئر کی سطح:
تجربہ کار پیشہ ور
تجربہ:
1 سال - 4 سال
اس سے پہلے درخواست دیجیۓ:
جولائی ۱۳, ۲۰۲۴
تاریخِ اِشاعت:
جون ۱۹, ۲۰۲۴

HEALTHRIXUS

انفارمیشن ٹیکنالوجی · 1-10 ملازمین - لاہور

HEALTHRIXUS

آپ کو کس حوالے سے برتری حاصل ہے؟

اپنے بارے میں ہماری پیشہ ورانہ رائے اور تقابلی جائزہ حاصل کیجیۓ
اپنی سی وی کو موءثر بنانے کیلئے ہماری ماہرانہ مشاورتی ٹیم سے رابطہ کریں
روزی پریمیئم کو آزمائیں
I found a job on Rozee!